BİRAZCIK HİJYEN

BİRAZCIK HİJYEN

Ben Ankara’da yaşıyorum. Geçen gün yaşadığım bir olayı sizlere anlatmak istiyorum. Ankara Sakaryadaki Alpay lahmacunu burada yaşayan birçok kişi bilir. Ben de yıllardır orada yerim. Yine yolum Kızılaya düştü ve oraya gittim. Bu anlatacaklarım eminim birçok pidecide, lahmacuncuda vb. yaşanıyordur, fakat gözümüz görmediği için oralara gitmeye ve yemeye devam ediyoruz.

Neyse lafı çok uzatmayım. Siparişini verdiğim lahmacunları ocağa attı usta. 1-2 dakika sonra lahmacun hamurlarını ocağın içine koyduğu aynı spatulayla 3 tane odun attı. Ben şaşkınlıkla olan biteni izlerken ve “neyse en azından şimdi siler temizler spatulayı” diye düşünürken, ustanın böyle bir niyetinin olmadığını gördüm. Spatulayı temizlemediği gibi, odunları avuçladığı elleriyle hamur yoğurmaya başladı. Yahu el insaf. Odundaki kir pis bir yana, ellerinde kalan kıymıklar direkt hamura geçti. Sonra o yoğurup şekil verdiği hamuru biraz önce odun taşıyıp temizlemediği spatulanın üzerine sererek pislik ve kıymık miktarını iki katına çıkardı. İnanın yaşadığım anın şokundan ustaya tek kelime edemedim. Ancak bir daha asla Alpay lahmacuna gitmeme kararı aldım. Ankara’da yaşayan veya yolu Ankara’ya düşen arkadaşların da bu anlattıklarımı iyice düşünmelerini isterim.


Hijyen kurallarına uyulması ve gereken denetimlerin artırılması dileğiyle… 

                                                                                                                                                Sıradan Biri

0 yorum:

Yorum Gönder

DİKKAT : Bu sitede yayınlanan her türlü bilgi, sadece bilgilendirmek amacı ile hazırlanmıştır. Bir sağlık profesyonelinin vereceği tavsiyelerin yerine kullanılamaz. Sizin gerçek fiziksel durumunuzu yansıtmıyor olabilir. Doktorunuza danışmadan bu sayfalardan edineceğiniz bilgileri herhangi bir rahatsızlığın teşhis veya tedavisinde kullanmayınız. Soru ve sorunlarınız için doktorunuza danışınız.